

Prekursorem podobnych rozwiązań w Polsce jest miasto Kraków, które otworzyło obszar o ograniczeniach w wystawianiu reklam. Strefa obejmuje przede wszystkim ścisłe centrum miasta, i ma obszar ok 96 ha.https://perfect-przeprowadzki.pl/: Przeprowadzki PerfectZostały tam głównie znormalizowane szyldy, kolorystyka i stylizacja nośników reklamowych. Nie wiszą tam aktualnie wielkie billboardy (sprawdź tutaj) na całybudynek. Miasto odzyskało dawną tkankę miejską i formę starówki.
Nad bliźniaczym rozwiązaniem rozmawiają także urzędnicy Wrocławia, którzy chcą, wzorem Krakowa, uruchomić w centrum miasta park kulturowy- wrocławski mógłby obejmować obszar ok 210 ha. Obok samych reklam, z terenu chronionego powinny zniknąć również tzw. „chodzące tablice”, przyczepy reklamowe zalegające na chodnikach. Do użytku właścicielom lokali będą w dyspozycji słupy reklamowe, czy inne nośniki.
Miastosłupy (zobacz słupy energetyczne w najlepszych cenach)ątpienia zyska na takim rozwiązaniu, bo odzyska dawny blask- promienieć nim będą piękne kamienice w zabytkowym obszarze. Reklamodawcy będą dalej przecież mogli korzystać z oferty agencji reklamowych. Reklamy będą mogli rozwiesić na znanym nośniku reklam, jakim jest billboard.
