W jaki sposób udoskonalić standard obsługi klienta?

W jaki sposób udoskonalić standard obsługi klienta?

21 września 2019 Off By admin
Wybujałe ego nigdy nie jest czymś odpowiednim – w szczególności jeżeli rozchodzi się o prowadzenie własnej firmy. W końcu jeżeli jakiś biznesmen uważa, iż klient nie jest najbardziej istotny, zapewne po pewnym okresie czasu będzie miewał ogromne kłopoty z nazbieraniem na ZUS! Można powiedzieć, że jeśli na poważnie podchodzimy do prowadzenia firmy, w żadnym wypadku nie powinniśmy zapomnieć o kliencie. Wiadoma sprawa – często ciężko wytrzymać z klientami, ponieważ chcieliby korzystnych cen oraz świetnej jakości, ale takie jest życie przedsiębiorcy. Jeśli komuś to nie pasi, niech przejdzie na etat.

tajemniczy klient

Źródło: flickr.com

Co w takim razie trzeba zarekomendować właścicielowi firmy, który pragnie ściągnąć do własnego biznesu dużo większe pieniądze? Wielce istotne jest to by choćby zlecić innej firmie przeprowadzenie badań. Często badania marketingowe sprawiają, że po zapoznaniu się z końcowymi wynikami po prostu bardzo zmieniamy swoje podejście do klienta. Weźmy pod uwagę np. sklep z mięsnym. Kto wie, może ludzie lubią mięso, które jest podawane przez młode ekspedientki? Co powoduje, iż znacznie wzrośnie sprzedaż mięsa w prowadzonym przez nas sklepie? Wysoce prawdopodobne. Resztę na http://www.secretclient.com/

Naturalnie nie warto brać na serio wzmianki o młodych pracownicach, ponieważ to był wyłącznie taki przykład. Generalnie rozchodzi się o to, aby potrafić wychwycić pragnienia ludzi. Na całe szczęście badania marketingowe są obecnie przeprowadzane w solidny sposób, a więc jeżeli zostaną przeprowadzone przez specjalistów, pewnie raport sporo wniesie. Jednakże nawet najbardziej skuteczne działania marketingowe pewnie nie dadzą pożądanych skutków, jeśli nasi pracownicy, czyli podejmujący klientów, nie będą umieli dobrze się zachować.

Najbardziej istotne jest to, aby klient został przyjęty przez dobrze wyglądającego pracownika, który cechuje się kulturą osobistą, przyjemnym usposobieniem, a do tego ma znaczną wiedzę. Czyli jeżeli ktoś sprzedaje auta w jakimś salonie powinien umieć odpowiedzieć na absolutnie każde zapytanie dotyczące motoryzacji. W ostatnim czasie coraz powszechniejszym gościem w różnego rodzaju sklepach bądź stacjach paliw jest tzw. mystery client, rozchodzi się o badania marketingowe tajemniczy klient, na pewno warto korzystać z jego usług.