
Możliwości honorowania zatrudnionych a ocena pracowników

Wypełniając swoje obowiązki w stu procentach, licząc się z opinią reszty, umiejętnie grupowo, ale nie zapominając o swoich prawach, można spodziewać się szczególnie pozytywnego wyniku, a ocena pracowników na koniec miesiąca przedstawi takiego pracownika w najlepszym świetle. Ocena pracowników jest też niezbędna do tego, aby określić gałęzi konieczne do rozbudowy firmy i aby rozwinąć coaching.
Sporo ludzi, kiedy słyszy termin ocena okresowa pracownika postrzega to jako czynności, które mają na celu znalezienie najsłabszego ogniwa w firmie i dokonanie redukcji wśród personelu. Z powodu takiego postrzegania sprawy, ocena pracownicza niejednokrotnie rodzi strach pośród ludzi zatrudnionych w określonym przedsiębiorstwie. Nie powinno tak jednak być, gdyż tego rodzaju oceny powinny tylko pokazać w jaki sposób następuje wzrost umiejętności pracownika na określonym stanowisku. Jeśli rezultaty nie będą satysfakcjonujące, następnym działaniem pracodawców ma być poprawa możliwości, dzięki którym taki rozwój powinien nastąpić, a nie dokonywanie zwolnień. Dlatego też, ocena pracownicza powinna być postrzegana przez pracowników jako szansa wskazania swym przełożonym, wad w działaniu określonych działów przedsiębiorstwa.

Czy ocena 360 stopni (ocena 360 w programie elevato software) wywiera pozytywny wpływ na wykonywaną pracę, motywuje osoby zatrudnione do zdobywania wciąż lepszych wyników i usprawnia pracę całego zakładu? Czy może powoduje obniżenie efektywności? Takie pytania stawia sobie wiele osób decyzyjnych, kierujących wielkimi firmami. Zastanowić się można nad tym, czemu ocena 360 stopni zawdzięcza swoje określenie. Jest to całościowe podsumowanie pracy danej osoby z firmy, którą ocenia całe otoczenie będące niejako dookoła. Funkcjonują również inne nazwy, takie jak np. ankieta 360 stopni lub 360 feedback.