

Aby nasza podróż samochodem nie zmieniła się w niekontrolowaną „jazdę bokiem”, przed wymianą opon powinniśmy sprawdzić, czy w przetrzymywanych przez zimę oponach, guma nie sparciała oraz czy głębokość bieżnika nie jest zbyt mała. Nawet najpewniejsze hamulce podczas jazdy nie pomogą, jeśli opony będą zniszczone. Wymiana ogumienia wygląda na czynność nieskomplikowaną. Banalizując sprawę do granic możliwości – trzeba podnieść samochód, odkręcić śruby, zdjąć koło, założyć drugie, dokręcić i opuścić, a następnie wznowić te same prace jeszcze trzy razy. Problem w tym, że to tylko przypuszczenie. Praktyka jest raczej bardziej złożona.
Z uwagi na to za wymianą kół z własnej inicjatywy, przemawiają właściwie wyłącznie względy ekonomiczne. Wizyta u wulkanizatora, z pominięciem kwestii finansowej, jest najlepszym odruchem przy zmianie opon pomiędzy sezonami. Opony letnie skierowane są głównie do kierowców podróżujących przeważnie po mieście, którą charakteryzuje rozważny styl jazdy a także dość niedługie roczne przebiegi. Przy wymianie opon nie powinniśmy zapominać o paru zasadach. Zastępca musi mieć co najmniej te same i nie niższe indeksy prędkości i nośności niż opona w oryginalnym rozmiarze. Powinniśmy, również określić prawidłowe ciśnienie eksploatacyjne. Dobierając ogumienie szersze od oryginalnego musimy utwierdzić się, czy można je zamontować na stare felgi aluminiowe bądź stalowe.

Coraz chętniej kierowcy zamiast samych opon, decydują się na komplet sezonowych kół, a wtedy pojawia się następny problem. Jakie felgi wybrać? Tradycyjne stalowe czy jednak lekkie i ładne aluminiowe. Spora liczba kierowców nadal trzyma się powstałego w latach 90-tych przeświadczenia, że felgi aluminiowe nie są dobre do jazdy zimą. To prawda, w trudnych warunkach na drodze łatwiej możemy zniszczyć felgę – ale każdą felgę.
Wpis analizujący tego rodzaju kwestię jest bardzo drobiazgowy, ale dobrze byłoby sprawdzić inny punkt wiedzenia. My zalecamy to źródło.
Ponadto niszczące działanie soli na naszych drogach, to jeden z motoryzacyjnych legend. Od kilkunastu lat, lakiery pokrywające felgi aluminiowe są bardzo wytrzymałe. Możemy zatem powiedzieć, że felgi aluminiowe znoszą zimy lepiej niż stalowe – pod jednym zastrzeżeniem. Jeżeli pragniemy mieć przez cały czas, ładne i błyszczące felgi aluminiowe, powinniśmy o nie właściwie dbać .