Ćwiczenia dla zdrowia sylwetki i poprawy stanu ducha

Ćwiczenia dla zdrowia sylwetki i poprawy stanu ducha

1 października 2021 Off By admin
Lista korzyści wynikających z regularnego i poprawnego wykonywania ćwiczeń fizycznych jest nadzwyczaj długa. Rodzajów ćwiczeń jest mnogość, w poniższym artykule chciałabym przedstawić listę korzyści jakie możemy mieć stawiając na trening siłowy.

Kobieta na siłowni

Autor: Morten Skovgaard
Źródło: http://www.flickr.com
Ćwiczenia siłowe bowiem rewelacyjnie oddziałują na wydolność układu mięśniowego. Wyraźnie wzmacniają wytrzymałość mięśniową. Jest to kluczowe nie jedynie w sporcie, lecz również w życiu codziennym. Osoba wytrenowana jest zdolna do codziennego działania przez długie godziny bez większych przejawów wyczerpania. Ma siłę do sprawnego wykonywania codziennej pracy.

Trening siłowy razem z odpowiednią dietą prowadzi także do zwiększenia objętości mięśniowej, co ma kluczowe znaczenie w utrzymaniu prawidłowej masy ciała, gdyż tkanka mięśniowa to tzw. tkanka aktywna metabolicznie. Ma to niemałe znaczenie w uzyskaniu i podtrzymywaniu korzystnej masy ciała oraz należytych proporcji między tkanką tłuszczową a pozostałą masą ciała.

Ta forma ćwiczeń świetnie oddziałuje nie jedynie na układ mięśniowy, ale również na

Hantelek

Autor: Luke Lawreszuk
Źródło: http://www.flickr.com

cały układ ruchu. Wzmaga wytrzymałość kości, więzadeł oraz ścięgien. Wzmacniając układ kostny redukuje zagrożenie wystąpienia urazów w życiu codziennym. Razem z właściwą dietą zapobiega osteoporozie.

Kolejnym argumentem uzasadniającym potrzebę realizowania tego typu treningów w ramach treningów uzdrawiających jest ich pożądane oddziaływanie na układ sercowo-naczyniowy, albowiem trening siłowy prowadzi do obniżenia ciśnienia tętniczego, zarówno w spoczynku, jak też w trakcie wysiłku.

Prócz tego trening siłowy obniża stężenie „złego” cholesterolu, minimalizuje ryzyko wystąpienia zawału mięśnia sercowego i udaru . Zapobiega powstawaniu zaburzeń metabolicznych oraz poniektórych nowotworów. Poza tym poprawia działanie układu odpornościowego.

Oprócz tego trening siłowy oddziałuje także na sferę psychiczną, pomaga rozładować napięcie. Uczy zdyscyplinowania, co przenoszone jest na pozostałe sfery życia. Zachodzi poprawa postawy, wyglądu i sprawności cielesnej, co bez wątpienia dodaje pewności siebie oraz siły do zwiększonej aktywności we wszystkich obszarach życia. Korzystny wpływ ćwiczeń fizycznych na samopoczucie oraz osobowość jest wykorzystywany w leczeniu depresji jak też bezsenności.