Szkolenie Six sigma to przykład na to jak w sposób wydajny zarządzać jakością

Szkolenie Six sigma to przykład na to jak w sposób wydajny zarządzać jakością

6 stycznia 2020 Off By admin
Zarządzanie jakością polega na optymalizacji procesów w firmie w taki sposób, żeby połączyć wysoką jakość z ograniczeniem wydatków. Wiąże się to z ciągłym udoskonalaniem procesów produkcyjnych, motywowaniem pracowników i szeregiem innych czynników mających wpływ na jakość produkcji w przedsiębiorstwie. W małej firmie wystarczy sprawny menadżer, który zna realia rynku i jest kreatywny. O ile wymagania te może spełnić wiele osób, o tyle znalezienie menadżera odpowiedniego do zarządzania jakością w dużej korporacji jest ogromnym wyzwaniem. Nie jest bowiem możliwe skuteczne nadzorowanie wszystkich procesów we wszystkich oddziałach firmy. W takich okolicznościach najlepiej sprawdzają się metody… statystyczne.

szkolenie biznesowe

Autor: Trentino as a Lab
Źródło: http://www.flickr.com

Jak się bowiem okazuje, wszystkie czynniki powodujące obniżenie jakości w firmie, za wyjątkiem błędu ludzkiego da się skutecznie przewidzieć i wyeliminować.Specjaliści w dziedzinie zarządzania jakością opracowali system zarządzania jakości, polegający na metodach statystycznych. Nazywa się on six sigma i swoją nazwę bierze od wartości oznaczającej margines błędu – sigma. Wartość sigma odzwierciedla ilość dopuszczalnych błędów na miliard operacji, system six sigma dąży do minimalizacji tego czynnika. Menadżerowie dużych firm i korporacji przechodzą kilkutygodniowe szkolenie, które wytwarza u nich umiejętność statystycznego przewidywania przyczyn obniżenia jakości, oraz uczy ich eliminowania. Szkolenie to jest kilkustopniowe i każdorazowo kończy się zdobyciem przez osobę uczestniczącą odpowiedniego certyfikatu.

Zainteresował Cię nasz wpis? Zatem przydadzą Ci się ekstra źródła (http://www.ambroexpress.pl/wysylka-czesci-samochodowych/), które dostarczą Ci masę szczegółów na ten temat. Zapraszamy więc do wejścia w poniższy link.

Kolejne stopnie tej metody oznacza się podobnie jak w sportach walki – kolorowymi pasami. Najwyższym stopniem wtajemniczenia w statystyczne metody zarządzania jakością jest ukończone szkolenie black belt.

Nie zwlekaj – aktualny tekst już jest zamieszczony na naszej stronie. Kliknij w poniższy link i wówczas odkryjesz masę dodatkowych treści na temat naszego ciekawego zagadnienia.

Najniższym stopniem wtajemniczenia jest posiadanie białego pasa, następny w kolejności jest pas żółty, później zielony i na końcu czarny. Wiele międzynarodowych spółek z powodzeniem korzysta z tej metody zarządzania jakością, niektóre z nich robią to już od kilkudziesięciu lat. W takich spółkach pracuje wielu menadżerów posiadających certyfikaty różnego stopnia.Zarządzanie jakością opiera się na planowaniu procesów w firmie tak, żeby połączyć wysoki poziom z ograniczeniem wydatków. Wiąże się to ze stałym usprawnianiem procesów produkcyjnych, zachęcaniem zatrudnionych ludzi i zestawem pozostałych kwestii wpływających na poziom produkcji w przedsiębiorstwie. W niewielkim przedsiębiorstwie przydatny będzie sprawny menadżer, który jest obeznany z rynkiem i jest kreatywny. O ile warunki te może spełnić wiele osób, o tyle znalezienie specjalisty nadającego się do zarządzania jakością w wielkiej korporacji jest trudnym zadaniem. Nie jest bowiem wykonalne skuteczne kontrolowanie wszystkich czynności w każdym oddziale firmy.

W tego rodzaju sytuacjach bardzo dobrze sprawdzają się metody… statystyczne. Jak się bowiem okazuje, wszystkie czynniki powodujące obniżenie jakości w firmie, wyłączając błędy ludzkie można efektywnie prognozować i wyeliminować.
Profesjonaliści w zakresie zarządzania jakością opracowali system do takiego zarządzania, opierający się na metodach statystycznych. Nosi on nazwę six sigma i swoją nazwę bierze od wartości oznaczającej margines błędu – sigma. Wartość sigma pokazuje liczbę możliwych błędów na miliard czynności, system six sigma dąży do ograniczenia tego czynnika – . Specjaliści od zarządzania dużych firm i korporacji przechodzą kilkutygodniowe szkolenie, na którym nabywają zdolność do statystycznego prognozowania przyczyn obniżenia jakości, oraz uczy ich usuwania. Szkolenie to jest kilkustopniowe i za każdym razem kończy się otrzymaniem przez uczestnika odpowiedniego certyfikatu.
Poszczególne stopnie tej metody oznacza się podobnie jak w sportach walki – za pomocą kolorowych pasów. Najwyższym stopniem wtajemniczenia w statystyczne metody zarządzania jakością jest odbyte szkolenie black belt. Najniższym poziomem wtajemniczenia jest posiadanie białego pasa, kolejny jest pas żółty, nastepnie zielony i na końcu czarny. Wiele dużych spółek z powodzeniem korzysta z tej metody zarządzania jakością, niektóre z nich czynią to już od kilkudziesięciu lat. W tego rodzaju spółkach zatruudnionych jest wielu specjalistów posiadających certyfikaty rozmaitego stopnia.