Tworzenie tekstów reklamowych

Tworzenie tekstów reklamowych

21 września 2018 Off By admin
Copywriting nie jest szczególnie nową dyscypliną, ale jej waga w ostatnich latach znacznie wzrosła. rozwój Internetu, wzrost działalności firm w sieci oraz budowanie firm internetowych doprowadziło do tego, że copywriterzy poszli tym samym tropem.

praca

Autor: KIANO
Źródło: KIANO

Podstawą copywritingu jest pisanie tekstów na zlecenie w języku polskim, angielskim czy francuskim, proponowanie scenariuszy reklam telewizyjnych, radiowych, pisanie tekstów broszur reklamowych, katalogów czy ulotek, opracowywanie materiałów na banery, itd. internet poszerzył te świadczenia o redagowanie artykułów na strony WWW, opracowywanie internetowych tekstów reklamowych (jak np. reklamy internetowe), itp. W praktyce współczesny copywriter bierze udział w całym procesie tworzenia integrując treść z obrazem i dźwiękiem.

Usługi copywriterskie mają swoje zastosowanie w paru sytuacjach. Po pierwsze i najbardziej znane korzystamy z nich, kiedy stawiamy nowy serwis lub otwieramy nową firmę. Kluczowe jest wtedy ubranie pomysłu w słowa przemawiające do klientów oraz właściwie dobranie nazwy przedsiębiorstwa i nazw produktów.

Rozrost już istniejącego serwisu lub firmy to następna sytuacja zmuszająca do korzystania z doświadczenia copywritera. Chodzi tu tak o chęć rozwoju, który chcemy wspomóc odpowiednią treścią naszych przekazów, jak i o naturalny rozwój, za którym przekaz firmy musi nadążyć.

Optymalizacja serwisu to kolejny motyw dla działalności copywriterów. Proces optymalizacji witryny pod kątem klientów polega w dużej mierze na tworzeniu oryginalnych tekstów i wyborze odpowiednich słów.
Niezależnie jednak od tego w jakim celu korzystamy z pomocy copywritera oraz jaki jest jego zakres obowiązków powinien on znać potrzeby naszych klientów oraz ich działania. Kluczowa będzie też jego oryginalność i umiejętność słownej perswazji.