Indoor cycling – skuteczne ćwiczenia

Indoor cycling – skuteczne ćwiczenia

23 maja 2020 Off By B.S.
Jeśli podczas tradycyjnego fitnessu plączą Ci się nogi, a od joggingu bolą stawy, mamy idealną propozycję: trening indoor cycling. Podczas jednej sesji możesz spalić nawet tysiąc kalorii, a regularne treningi wyrzeźbią i ujędrnią ciało w zaskakująco krótkim czasie. Indoor cycling to intensywny trening cardio, któremu towarzyszy ekspresowe spalanie tkanki tłuszczowej. Motywacji w walce o zgrabną sylwetkę dodaje rytmiczna muzyka i mobilizujące okrzyki instruktora.

Same korzyści

Aby uczestniczyć w zajęciach nie musimy mieć żadnych specjalnych predyspozycji ruchowych. Płeć, stopień wytrenowania i wiek również nie mają znaczenia.

siłownia

Źródło: http://www.sport-shop.pl/

Co ważne, taki trening nie obciąża stawów i więzadeł. Mogą go więc uprawiać również osoby ze znaczną otyłością. indoor cycling, a zwłaszcza jeden z jego programów – Spinning® – jest idealny dla osób, które są nastawione na szybkie efekty. Systematyczne treningi prowadzą do ujędrnienia skóry i znacznego zmniejszenia tkanki tłuszczowej. Podczas godzinnych zajęć możemy spalić nawet 1000 kcal.

Wpis analizujący tę sprawę jest niezwykle dogłębny, ale warto zbadać to pod innym kątem. My zalecamy to opracowanie (https://www.intersport.pl/sporty/fitness-trening-meskie.html).

Podstawową zasadą programu Spinning® jest trening trener personalny dla kobiet w ciąży tętna – regularna praca z określoną intensywnością spowoduje pewną poprawę sprawności fizycznej. Dlatego też podczas treningu korzystamy z tzw. stref energii opracowanych według intensywności oraz charakterystyki treningu umysłowego (rower giant talon). Będą to kolejno: Regeneracja 50-65% HR (heart rate), Wytrzymałość 65-75% HR, Siła 75-85% HR, Interwał 65-92% HR, Dzień wyścigu 80-92% HR.

Pot i satysfakcja

rower stacjonarny

Źródło: http://www.sport-shop.pl/

Pierwotnie indoor cycling i rower spiningowy miał pomagać kolarzom w przygotowaniu do letniego sezonu. Duża intensywność ćwiczeń zwiększa wydolność organizmu i siłę mięśni. Trening może mieć charakter interwałowy: symulujemy jazdę pod górę, zjazd ze wzgórza, szybki przejazd po równej nawierzchni, etc. – Budowa roweru stacjonarnego umożliwia kontrolowanie poziomu wysiłku podczas jazdy. Niektóre zjazdy wykonujemy siedząc, inne stojąc.

Trening rozpoczyna się tradycyjnie od rozgrzewki. Później następuje część właściwa i na końcu stretching mięśni łydek, ud i pośladków. Podczas treningu warto mieć przy sobie ręcznik i butelkę wody.

Indoor cycling we własnym pokoju

Trening na rowerze stacjonarnym można przeprowadzić we własnym mieszkaniu. W pełni funkcjonalny sprzęt można kupić już za 800 zł. Profesjonalne rowery, posiadające szereg dodatkowych funkcji i wzmocnioną konstrukcję, mogą kosztować nawet 7 tys. zł.

rower stacjonarny

Źródło: http://www.sport-shop.pl/

Podczas treningu bardzo ważne jest właściwe ustawienie siodełka, które powinno znajdować się na wysokości bioder oraz kierownicy – w jednej linii z siedziskiem. Pozycja tułowia powinna być lekko pochylona do przodu, stopy na pedałach ustawione w pozycji neutralnej.
Warto pamiętać o butach z twardą podeszwą, gwarantującą stabilność. Profesjonalne ubrania nie są niezbędne na początku przygody z indoor cycling – ważne aby było wygodnie. Z bardziej specjalistycznych gadżetów możemy zaopatrzyć się w rękawiczki, które ustrzegą nas przed otarciami i ślizganiem się dłoni na kierownicy.

Jakie korzyści odniesiesz dzięki indoor cycling (rowery kellys 2016)?

poprawa wytrzymałości
wyrzeźbienie mięśni łydek,
pośladków i ud
polepszenie kondycji
zapobieganie osteoporozie
wzmocnienie układu kostnego
zmniejszenie tkanki tłuszczowej
poprawa jędrności skóry
zapobieganie chorobie wieńcowej
utrata zbędnych kilogramów
zwiększenie wydolności układu krążen

.