Indoor cycling – skuteczne ćwiczenia

Indoor cycling – skuteczne ćwiczenia

23 listopada 2018 Off By B.S.
Jeśli podczas tradycyjnego fitnessu plączą Ci się nogi, a od joggingu bolą stawy, mamy idealną propozycję: trening indoor cycling. Podczas jednej sesji możesz spalić nawet tysiąc kalorii, a regularne treningi wyrzeźbią i ujędrnią ciało w zaskakująco krótkim czasie. Indoor cycling to intensywny trening cardio, któremu towarzyszy ekspresowe spalanie tkanki tłuszczowej. Motywacji w walce o zgrabną sylwetkę dodaje rytmiczna muzyka i mobilizujące okrzyki instruktora.

Same korzyści

Aby uczestniczyć w zajęciach nie musimy mieć żadnych specjalnych predyspozycji ruchowych. Płeć, stopień wytrenowania i wiek również nie mają znaczenia.

siłownia

Źródło: http://www.sport-shop.pl/

Co ważne, taki trening nie obciąża stawów i więzadeł. Mogą go więc uprawiać również osoby ze znaczną otyłością. indoor cycling, a zwłaszcza jeden z jego programów – Spinning® – jest idealny dla osób, które są nastawione na szybkie efekty. Systematyczne treningi prowadzą do ujędrnienia skóry i znacznego zmniejszenia tkanki tłuszczowej. Podczas godzinnych zajęć możemy spalić nawet 1000 kcal. Podstawową zasadą programu Spinning® jest trening trener personalny dla kobiet w ciąży tętna – regularna praca z określoną intensywnością spowoduje pewną poprawę sprawności fizycznej. Dlatego też podczas treningu korzystamy z tzw. stref energii opracowanych według intensywności oraz charakterystyki treningu umysłowego (rower giant talon). Będą to kolejno: Regeneracja 50-65% HR (heart rate), Wytrzymałość 65-75% HR, Siła 75-85% HR, Interwał 65-92% HR, Dzień wyścigu 80-92% HR.

Pot i satysfakcja

rower stacjonarny

Źródło: http://www.sport-shop.pl/

Pierwotnie indoor cycling i rower spiningowy miał pomagać kolarzom w przygotowaniu do letniego sezonu. Duża intensywność ćwiczeń zwiększa wydolność organizmu i siłę mięśni. Trening może mieć charakter interwałowy: symulujemy jazdę pod górę, zjazd ze wzgórza, szybki przejazd po równej nawierzchni, etc. – Budowa roweru stacjonarnego umożliwia kontrolowanie poziomu wysiłku podczas jazdy. Niektóre zjazdy wykonujemy siedząc, inne stojąc.

Trening rozpoczyna się tradycyjnie od rozgrzewki. Później następuje część właściwa i na końcu stretching mięśni łydek, ud i pośladków. Podczas treningu warto mieć przy sobie ręcznik i butelkę wody.

Indoor cycling we własnym pokoju

Trening na rowerze stacjonarnym można przeprowadzić we własnym mieszkaniu. W pełni funkcjonalny sprzęt można kupić już za 800 zł. Profesjonalne rowery, posiadające szereg dodatkowych funkcji i wzmocnioną konstrukcję, mogą kosztować nawet 7 tys. zł.

rower stacjonarny

Źródło: http://www.sport-shop.pl/

Podczas treningu bardzo ważne jest właściwe ustawienie siodełka, które powinno znajdować się na wysokości bioder oraz kierownicy – w jednej linii z siedziskiem. Pozycja tułowia powinna być lekko pochylona do przodu, stopy na pedałach ustawione w pozycji neutralnej.Warto pamiętać o butach z twardą podeszwą, gwarantującą stabilność. Profesjonalne ubrania nie są niezbędne na początku przygody z indoor cycling – ważne aby było wygodnie. Z bardziej specjalistycznych gadżetów możemy zaopatrzyć się w rękawiczki, które ustrzegą nas przed otarciami i ślizganiem się dłoni na kierownicy.

Jakie korzyści odniesiesz dzięki indoor cycling (rowery kellys 2016)?

poprawa wytrzymałościwyrzeźbienie mięśni łydek,pośladków i udpolepszenie kondycjizapobieganie osteoporoziewzmocnienie układu kostnegozmniejszenie tkanki tłuszczowejpoprawa jędrności skóryzapobieganie chorobie wieńcowejutrata zbędnych kilogramówzwiększenie wydolności układu krążen

.