Każdy właściciel firmy znakomicie zdaje sobie sprawę z faktu, że dla jego działalności prawdziwym być albo nie być jest zastosowanie odpowiedniej promocji. Dosyć dużą popularnością cieszą się dziś billboardy. Ich bardzo dużą zaletą jest relatywnie mały koszt w porównaniu do innych metod promocyjnych oraz możliwość dotarcia do wielkiego grona odbiorców. Trzeba jednak pamiętać, że nie każdy billboard jest tak samo skuteczny, tym samym jeśli planuje się wykorzystanie tego rodzaju reklamy, koniecznie należy wybrać faktycznie stosowne rozwiązanie. Jak?
Autor: Tom Woodward
Źródło: http://www.flickr.com
Co najważniejsze, podstawowe znaczenie ma prawidłowa lokalizacja billboardów. Najlepiej, jeżeli jest to miejsce naprawdę często uczęszczane, gdyż wówczas ma się gwarancję, że billboard faktycznie dotrze do jak największego grona odbiorców.
Namawiamy Cię do przeczytania następnego postu na ten temat – tam wyszukasz ekstra treści. Więc idź do serwisu i ciesz się tym.
Doskonałym punktem są ważne szlaki komunikacyjne, sąsiedztwo uczęszczanych przystanków autobusowych bądź tramwajowych oraz centra miast, jak reklama wielkopowierzchniowa. W dodatku, warto zastanowić się nad umieszczeniem billboardu w pobliżu ruchliwej drogi.
Rzecz jasna, we wszystkich przypadkach billboard powinien być podświetlany, jako że wtedy wszystkie publikowane na nim informacje będą widoczne też nocą. Idealnym rozwiązaniem jest też określenie grupy docelowej klientów. Przykładowo, konkretne sklepy, restauracje czy hotele mogą własne billboardy umieszczać na terenach, na których pracują, ponieważ wtedy będzie większe prawdopodobieństwo, że ich mieszkańcy zdecydują się na skorzystanie z proponowanej oferty (reklama na billboardzie). Na billboardzie dobrze jest też określić, w jakiej odległości znajduje się dana restauracja lub sklep, najlepiej wskazać w nieskomplikowanej grafice drogę dojazdu, ponieważ wówczas klient nie będzie musiał samodzielnie poszukiwać potrzebnych informacji.
Autor: Lord Jim
Źródło: http://www.flickr.com
Na dodatek, gdy wybrało się konkretny billboard, warto przejść kilka razy w jego pobliżu oraz przejechać samochodem, na trasie, na której on stoi. Po co? Przede wszystkim, żeby przekonać się, czy billboard jest odpowiednio widoczny z każdej strony i czy potencjalny odbiorca będzie miał łatwy dostęp do wszystkich udostępnionych na nim informacji. Naturalnie, bardzo ważne jest także wykonanie projektu materiałów reklamowych, które na billboardzie zostaną umieszczone.