Sprawdzone narzędzia pracy  managera

Sprawdzone narzędzia pracy managera

21 września 2018 Off By admin
Każdy dyrektor lub menadżer z niewielką nawet praktyką wie, że najistotniejsze w jego pracy są informacje, a dokładniej ich analiza, ponieważ w jej wyniku otrzymujemy wiedzę na temat słabych i mocnych stron przedsiębiorstwa. Jeżeli przedsiębiorstwo chce „przeżyć” w warunkach znacznej konkurencji, jej kierownictwo musi wiedzieć gdzie kryją się niebezpieczeństwa. Ma to ogromne znaczenie w warunkach ogólnoświatowej gospodarki. Przedsiębiorcy nie mogą dzisiaj liczyć na to że opanują cały rynek, bowiem jest on po prostu zbyt ogromny.

Spotkania biznesowe

Autor: SCA Svenska Cellulosa Aktiebolaget
Źródło: http://www.flickr.com
Liberalizm większości ekonomii na świecie narzuca konkurencję pomiędzy biznesami. W podobnych warunkach niezwykle ważne jest aby przedsiębiorstwo działało możliwie sprawnie. Dlatego też w naukach ekonomicznych wyodrębnił się odrębna dziedzina nazywana zarządzaniem. Dziedzina ta zbudowana jest na wskaźnikach i ich analizie.

Atutem wykorzystywania analizy współczynnikowej jest jej uniwersalność, każdy manager może w dowolny sposób budować swoje współczynniki w zależności od własnych potrzeb. Ich kolejną zaletą jest naturalność jak też przejrzystość a dzięki temu praktyczność. W praktyce ich używania dokonał się podział najbardziej popularnych wskaźników na podgrupy. Aby ułatwić sobie i innym życie kategoryzacji można dokonywać ze względu na wiele sfer aktywności, generalnie mówiąc strategicznych i operacyjnych. Jest to podział ze względu na zamiary firmy. Współczynnikami z grupy strategicznych mogą być na przykład współczynniki analizujące dochodowość firmy. Do współczynników operacyjnych możemy zaliczyć wskaźnik badający efektywność pracy.

W zależności od profilu działalności przedsiębiorstwa wskaźnik ukazujący efektywność pracy może posiadać różną postać. I tak w firmach które coś produkują efektywność pracy wyznaczona będzie w taki sposób by odpowiedzieć na zapytanie jaki odsetek wielkości fabrykacji wypada na jednego pracownika, natomiast w przypadku usług może to być przykładowo ilość zażaleń przypadająca na jednego pracownika. Następnym przykładem może być wskaźnik obrazujący szybkość z jaką realizuje swą pracę nasz pracownik. Procedurę wskaźnikową używa się także w analizowaniu danych rachunkowych, w tak zwanej rachunkowości zarządczej. W ten sposób otrzymane informacje pomagają nam podejmować odpowiednie rozstrzygnięcia operacyjne oraz strategiczne.