Naprawa  belki skrętnej – oznaki usterki, naprawa, koszty

Naprawa belki skrętnej – oznaki usterki, naprawa, koszty

21 września 2018 Off By admin
Belka skrętna jest to podejście stosowane przede wszystkim w samochodach francuskich.
Podatność tylnej belki na skręcanie w zestawieniu z odpowiednio zestrojonym zawieszeniem znamiennie poprawia właściwości jezdne.

cena tylna belka

Autor: Ashlynn Pai
Źródło: http://www.flickr.com
Wystrój wnętrza biurowego

Autor: Kristin Nador
Źródło: http://www.flickr.com
Co więcej płaska konstrukcja belki gwarantuje zabudowę głębokiego bagażnika, co podwyższa walory użytkowe aut, jakie są w nią wyekwipowane. Kolejną zaletą jest stosunkowo prosta możliwość jej demontażu. Prawidłowa eksploatacja tylnej belki skrętnej wymaga okresowej wymiany łożysk igiełkowych. Jeśli nie będziemy tego respektować, belka ulegnie uszkodzeniu oraz nieodzowna będzie jej regeneracja. Głównym powodem dużej awaryjności tylnej belki skrętnej jest brak objawów wyczerpania łożysk igiełkowych. Wszelkie nieprawidłowości można przyuważyć dopiero po podniesieniu samochodu i sprawdzeniu luzu na kołach. Jeżeli luz jest wyczuwalny, powinno się wymienić łożyska igiełkowe . W poniektórych wypadkach konieczne będzie rozmontowanie belki, zaś w pozostałych wymiany można dokonać bez jej demontażu. Profesjonaliści trudniący się regeneracją tylnych belek zalecają profilaktyczną wymianę łożysk co 60 tys. km. Gwarantuje to wieloletnią eksploatację tylnej belki bez obaw o jej defekt. Zastosowanie się do owych zaleceń, mimo obiegowej opinii o awaryjności jak też wysokich kosztach naprawy, czyni eksploatację belki skrętnej prawie bezproblemową. Wymiana łożysk to nieogromna cena tylna belka będzie nam wówczas służyć całe lata.
Jeśli jednak zlekceważymy pierwsze symptomy uszkodzenia belki , w niedługim czasie pojawią się kolejne, jednak już bardziej zauważalne.

W trakcie jazdy, szczególnie po nierównościach, mogą dać się słyszeć odgłosy popiskiwania, jakie z biegiem czasu przekształcą się w hałaśliwe pukanie. Możemy również zaobserwować wyraźnie gorsze prowadzenie samochodu, szczególnie w zakrętach.