W jaki sposób dojść do nabywcy? Efektywne formy reklamy

Czy reklamodawcy odpowiednio znają skuteczne formy reklamy? A może lękają się ryzyka oraz stawiają na wypróbowane sposoby?
Na przestrzeni ostatnich 5 lat poziom wydatków na reklamę outdoorową w naszym kraju ulega zwalniającemu kurczeniu.

firma - malunek

Autor: Cancillería del Ecuador
Źródło: http://www.flickr.com
Wartość ubiegłorocznych wydatków na outdoor w naszym kraju została oceniona na 599,23 mln złotych, co stanowiło ok. siedem % udziału w rynku reklamy. Ilość nośników outdoorowych w minionych latach trzyma się na podobnym poziomie, co przy demografii naszej ojczyzny jak też liczby miejscowości o liczbie rezydentów ponad 100 000 daje pokaźne zagęszczenie, sprawiając tym samym niechęć społeczną do owej odmiany promocji. Od wielu lat też słychać głośne dysputy, iż reklama etykiety samoprzylepne na butelki zewnętrzna jest w naszym kraju na niskim poziomie ( na ideamo.pl). Nie oznacza to, iż zainteresowanie reklamodawców rynkiem OOH osłabia się, obserwujemy jednak skłonność do poszukiwania nowych podejść takich jak dla przykładu murale reklamowe.
Rzecz jasna prym w reklamie outdoorowej wiedzie duży rozmiar, którego zadaniem, poza przyciągnięciem uwagi, jest też budowa poczucia trwałości. Reklamodawcy poszukują jednakże czegoś więcej i tu z pomocą nadchodzi ambient oraz nietypowe wykorzystanie powierzchni. Ów, stosunkowo młody profil w reklamie OOH, działa nie tylko kreacją, ale także formą i kontekstowym umieszczeniem. Warto kierować uwagę na powracające do łask artystyczne malowanie ścian (wspaniałe malunki na ścianach). Ten rodzaj reklam OOH jest droższy od banalnych siatek, ale daje szerokie możliwości.

Murale zdobywają większy szacunek odbiorców z uwagi na manualne wykonanie, zatem swoje atuty artystyczne, sam przebieg tworzenia jest nieprzeciętny i ogromnie przyciąga atencję odbiorców.