Zaplanowanie kampanii reklamowej tak naprawdę wymaga dokładnego przemyślenia wszystkich wyników, jakie pragniemy osiągnąć, a także wszystkich czynników, które będą wpływały na rezultat końcowy. Czyli mowa tutaj przede wszystkim o docelowej grupie odbiorców, strefie oddziaływania, zasięgu akcji reklamowej, jak również długości trwania kampanii. Trzeba pamiętać przy tym o formie reklamy, bo to ma także ogromny wpływ na efekt końcowy.
Autor: Jeffrey Beall
Źródło: http://www.flickr.com
Na rynku jest wiele typów reklam, coraz bardziej popularna jest zaś reklama zewnętrzna. Odznacza się ona głównie wysoką częstotliwością odbioru, gdyż dostępna jest w ciągu całej doby, jak billboard Kraków, szerokim zasięgiem, można ją bowiem powiesić praktycznie w każdym miejscu. Łatwo też dotrzeć do dużego grona konsumentów oraz jednocześnie możemy ją różnicować, to znaczy wybrać określoną grupę odbiorców, aby otrzymać jak najlepsze wyniki. Miejscem wyeksponowania outdooru jest ulica, ale i miejsca użyteczności publicznej, dajmy na to galerie handlowe, jak i środki transportu – rekomendowana strona.
Jak zdecydujemy się na akcję zewnętrzną można skorzystać z naprawdę sporej ilości możliwości, jakie odpowiadają każdemu zapotrzebowaniu. Pośród dużej ilości jej odmian, najpopularniejsze są tablice reklamowe, billboard Poznań, inne reklamy wielkopowierzchniowe czy citylighty, to znaczy reklamy (zobacz profesjonale pozycjonowanie) podświetlane. W przypadku każdej kampanii reklamowej, podstawową rolę pełni tutaj adresat przekazywanych treści, najbardziej istotne natomiast kryterium wyboru danego rodzaju reklamy będzie więc konkretna grupa konsumentów, która jest wybrana na przykład przez wzgląd na wiek, płeć albo też status materialny. Następnymi uwarunkowaniami, jakie mogą wskazywać na taki, a nie innego rodzaju nośnik reklamowy, będą lokalizacja, czas ekspozycji i budżet, którym dysponuje zleceniodawca. Zależnie od rodzaju oraz charakteru reklamowanego artykułu, przekaz umiejscowiony na wybranych nośnikach będzie skierowany do osób, jakie z pewnością go zarejestrują.
Autor: Elliott Brown
Źródło: http://www.flickr.com
Z tego względu więc reklama marki samochodu, będzie często umiejscowiona na billboardzie, jaki znajduje się przy drodze szybkiego ruchu, zaś oferta mieszkaniowa będzie umieszczona na billboardzie poza centrum miast lub innych osiedlach konkretnego wykonawcy – pod tym adresem bez problemu zdobędziesz pomoc.