Czy zdajesz sobie sprawę jakie mamy opony i jakie warto kupić? Wybór najlepszej opony nie jest wcale taki prosty

Wybór opon wydaje się dosyć prosty. Mamy opony zimowe oraz letnie, są także opony całoroczne. Niby mały podział, niezbyt zawiły, a jednakże jak przychodzi do zakupu to jest problem.

Wbrew różny opiniom opona nie jest jedynie odrobiną kauczuku, szczególnie obecnie nie można tak pomyśleć. Dzisiejsi producenci prowadzą fachowe badania, stwarzają coraz nowe technologie, wykorzystują różne mieszkanki gumy oraz wzmocnienia. To sprawia, że powstają wysokie jakościowo opony, jak opony Pirelli czy Kormoran opony. Dzięki temu my, jako użytkownicy mamy coraz bardziej znaczne zapewnienie bezpieczeństwa przy zachowanym komforcie jazdy. Standardowy, znany każdemu z nas podział odnosi się do stosowania ich do pór roku. Są więc opony letnie i zimowe.

koła z oponami

Autor: EveryCarListed P
Źródło: http://www.flickr.com

Różnią się od siebie zawartością mieszanki gumy, więc zimowe są bardziej miękkie, a również mniej podatne na niskie temperatury. Letnie zaś są twarde, bardziej solidne w wyższych temperaturach. Bardzo ważnym czynnikiem jest zastosowany bieżnik. () W “zimówkach” jest stworzony tak, by jak najlepiej odprowadzać wodę i błoto pośniegowe. Zapewni także możliwie najbardziej odpowiednią przyczepność na śliskich nawierzchniach. Obok tradycyjnych bloków, protektor posiada bardziej małe nacięcia bieżnika. Umożliwiają one utrzymać auto myjnia – (polerowanie lamp samochodowych) na drodze, nawet w czasie śnieżycy. Istnieje także inny, dodatkowy rodzaj opon zimowych. Są to tzw. opony błotno-śniegowe. Charakteryzują się znacznie lepszymi blokami bieżnika, a również szerszymi rowkami między blokami oraz gęstą siecią dodatkowych lamelek. Obowiązuje również inny podział, jest on zależny od budowy wewnętrznej. Rozróżniamy w tym sensie opony diagonalne i radialne. Diagonalne ulepszone są warstwami ułożonych pod różnym kątem tkanin.

Wykorzystanie tego rodzaju rozwiązania zwielokrotnia komfort jazdy, a jednocześnie odporność ścianek opon na mechaniczne usterki. Korzystnie jednak wiedzieć, że dzieje się tak kosztem bardziej znacznego zużycia paliwa i trochę mniejszej przyczepności. W ”osobówkach” wykorzystywane są bardzo często opony radialne. Wykorzystując taką oponę masz pewność lepszej przyczepności i mniejszego wykorzystania paliwa. Wadą jest z pewnością mniejsza odporność na uszkodzenia.