Jak powiększyć sprzedaż w swojej firmie?

Ceny rosną, wypłaty niestety stoją w miejscu, czyli nie wzrastają. To sprawia, że statystyczny zjadacz chleba ma nieco mniejsze pieniądze do wydania. A do tego jego humor nie jest dobry, więc wydaje jeszcze mniej. Co to znaczy dla biznesmenów, których byt zależy przede wszystkim od kondycji finansowej polskich konsumentów?

wzrosty i spadki

Autor: Office for National Statistics
Źródło: http://www.flickr.com

Cóż, z całą pewnością należy skuteczniej walczyć o klientów – dobrze, ale w jaki sposób? Nie radzę w znacznym stopniu zaniżać cen, ponieważ fakty są takie, że to całkowicie nieopłacalne. To znaczy może trochę opłacalne, ale trzeba pamiętać, że wyłącznie wtedy, gdy narzucaliśmy wcześniej większe narzuty. Optowałbym za tym by zainwestować w marketing. Które metody marketingowe są w stanie spowodować spore wsparcie sprzedaży w naszej firmie? Cóż, całe szczęście, że tego typu rozwiązań jest całkiem sporo – przeczytaj .

Np. istotne jest to, aby nigdy nie sądzić, że programy lojalnościowe nie są czymś opłacalnym. Myślę, iż w naprawdę wielu przypadkach to jest tak, że przy odpowiednim programie lojalnościowym mamy okazję znacząco zyskać. Weźmy np. pizzerię: jak w takim razie w biznesie gastronomicznym mamy okazję zawalczyć o klienta, który nieustannie będzie do nas wracał? Cóż, przykładowo czymś niesamowitym jest chociażby to, że przecież można wprowadzić kartę stałego klienta. Uważam, że to bardzo dobry pomysł!

A więc kiedy człowiek w ciągu pewnego czasu kupi u nas jedzenie – w trochę większych ilościach, najzwyczajniej dostanie zniżkę. Zniżka jest w porządku, lecz możemy także zaoferować dla niego darmowe jedzenie. Kto nie lubi jeść bez płacenia? Gdy marże są większe, to w zasadzie takie metody nie są większym wydatkiem. Myślę, iż biznesmeni w Polsce nadal nie wiedzą jak dbać o klientów – to nic fajnego.

Skuteczny program motywacyjny daje wiele profitów – trudno miewać co do tego jakieś wątpliwości! Oczywiście restauracja restauracja przezmierowo to tylko przykład, generalnie można zastosować ową zasadę w praktycznie wszystkich rodzajach interesów. Uważam, że jeśli większa liczba przedsiębiorców będzie szanować własnych klientów, polska gospodarka będzie w dużo lepszym stanie. Przecież nie tylko ja tak rozumuję: w sumie trudno rozumować, że można prowadzić interes, zwiększać sprzedaż, bez dbania o klienta.