Jak utrzymać długotrwałe kontakty sprzedażowe?

Jak utrzymać długotrwałe kontakty sprzedażowe?

12 września 2020 Off By admin
Nie ma sukcesu w sprzedaży, a tym samym zysków, bez dbałości o klienta. Dzisiejsze potrzeby stają się jednakże coraz bardziej wygórowane. Spójrzmy jednak na przykłady z branż telefonicznych, czy ekonomicznych. Wystarczy posiadać przed dłuższy czas dowolne konto w banku X lub abonament i już stajemy przed wyborem kolejnych usług.

biznes

Autor: Global Panorama
Źródło: http://www.flickr.com

Swoiste naciskanie firm na większą konsumpcję nie pozostaje dla nich bez echa. Aby utrzymywać sprzedaż na wysokich obrotach coraz więcej środków z budżetu kieruje się na cele marketingowe. O ile okazjonalne bonusy są chwytami na krótką metę, to każda firma chce posiadać swój stały, zaufany „elektorat”. Do tego potrzebne są skuteczne programy motywacyjne – zapoznaj się z ofertą programy motywacyjne więcej info – i lojalnościowe.

Sprawdź też –

Udana sprzedaż w firmach wybijających się na rynku tkwi przeważnie w raczej niemierzalnym samozaparciu i dyscyplinie połączonej ze szczególnym dbaniem o relacje z konsumentem. Wyznacznikiem sprzedaży, zwłaszcza w pierwotnym etapie funkcjonowania jest bliska współpraca z klientem. To powiązanie dwóch stron, którego spoiwem jest produkt dobrej jakości, czyli tekst, usługa transportowa, sprzedaż detaliczna – jednym słowem wszystko. Na udanej relacji korzystają dwie strony, a zwłaszcza właściciel – uzyskuje on bowiem relację (inaczej kontakt) i cel do którego dąży od początku, czyli pieniądze.
Skupienie się wyłącznie na samej sprzedaży – jak dzieje się to przeważnie przy następnych etapach wzrostu – odbiło się już na finansach i motywacjach niejednej firmy. Dlatego właśnie stawiają one nie tylko na analitykę rynku i rozpracowanie odbiorców. Firmy wykorzystują w tym celu zgrabnie nazwane narzędzie PR-owe – tak zwany program lojalnościowy.

biznes

Autor: Grant Wickes
Źródło: http://www.flickr.com

Stosuje on dobrze znane narzędzia marketingowe: wszechobecną promocję, marketing bezpośredni, reklamę. Dzisiaj warto mieć swojego człowieka od marketingu w sieci. PR najwyższej klasy buduje się latami i poza siecią, lecz środki doraźne i scalanie relacji nie może – tym bardziej dziś – odbyć się poza siecią – więcej na ten temat. Selekcjonowanie danych o odbiorcach, ankiety, w końcu korespondencja są ważnymi działania mającymi na celu zbudowanie lojalności i zaufania na linii firma – konsument.