
katastrofalne dla roweru jest trzymanie go np. na balkonie.
Rowerowa toaleta
Podczas mycia i konserwacji naszego pojazdy pomocne okażą się niektóre akcesoria rowerowe. Warto zakupić specjalny zestaw szczotek, osobnych do czyszczenia ramy i kół, a osobnych do układu napędowego. Mają krótsze włosie o odpowiedniej twardości, które nie uszkodzi farby i umożliwi dotarcie w niedostępne miejsca. Po usunięciu szczotką błota myjemy rower w wannie, pucując szczotką i rozcieńczonym płynem do mycia naczyń każde miejsce oprócz koronek wielotrybu i spłukujemy wodą. Potem pozostawiamy pojazd w wannie, by spłynęła z niego woda, a następnie wycieramy go suchą szmatką. Osobno czyścimy łańcuch – możemy albo zdjąć go i włożyć do szklanego pojemnika ze specjalnym środkiem, albo użyć do tego maszynki do czyszczenia łańcucha. Przerzutki wyczyścimy szczoteczką z krótkim włosem – mniej doświadczonym majsterkowiczom, radzimy unikać ich rozkręcania – lepiej zrobić to w serwisie.
Sprawdzamy stan techniczny
Gdy rower został umyty i wysuszony, możemy rozpocząć jego oględziny by sprawdzić, jakie części rowerowe trzeba wymienić. Przede wszystkim sprawdzamy stan opon oraz hamulców, które odpowiadają za nasze bezpieczeństwo. Linki od hamulców i przerzutek nie mogą być przerwane lub wygięte. Klocki hamulcowe muszą dochodzić w równym stopniu do obręczy, nie spadać ani nie blokować koła. Stopień ich zużycia łatwo sprawdzić po tym, czy jest widoczny fabryczny wzorek na klocku. Sprawdzamy, czy dokręcona jest kierownica, siodełko oraz czy łańcuch rowerowy nie jest zardzewiały i nie posiada zbyt dużego luzu. Najwłaściwiej przyjąć zasadę, że łańcuch trzeba wymienić co 1500-2000 km, kontrolując przy okazji w serwisie przerzutki. Wreszcie, po dokładnym wyschnięciu roweru, należy nasmarować łańcuch, linki od hamulców i przerzutek, łożyska kierownicy oraz ramiona amortyzatora.

Trzeba bezwzględnie stosować do tego specjalne oleje i smary, które nabędziemy, odwiedzając sklep rowerowy.
Dodatkowe akcesoria rowerowe
Obecnie niezbędne do przewożenia dzieci są foteliki rowerowe – na rynku są dostępne ich bogaty asortyment. Możemy kupić standardowy fotelik montowany za siodełkiem rowerzysty (wersje do 15 i do 22 kg) lub mocowany na ramie (do 15 kg), który umożliwia lepszy kontakt z dzieckiem. Alternatywą dla fotelików jest przyczepka lub rowero-wózek, które znakomicie chronią dziecko przed warunkami atmosferycznymi. Zajmują jednak dużo miejsca i są stosunkowo drogie. Odzież rowerowa to kolejne zagadnienie, które wbrew pozorom interesuje nie tylko kobiety. Profesjonalna odzież zagwarantuje nam ciepło oraz komfort jazdy, jest lekka, wielowarstwowa i atrakcyjna wizualnie –>–> *korzystne ceny . Bielizna wykonana z materiałów takich jak Thermolite czy Coolmax umożliwia naszej skórze wymianę powietrza, a zarazem zapewnia ciepło. Warto kupić bluzę typu Polatec – w specjalistycznych sklepach mamy do wyboru ich różne grubości. Spodnie z lycry wyposażone w specjalną wkładkę w kroku ochronią nas przed otarciami i są dobrym amortyzatorem, a specjalistyczna kurtka np. z GoreTexu z wydłużonym tyłem zabezpieczy nas dzięki rzepom i gumkom przed wiatrem. Tak wyposażeni, możemy bez obaw czekać na wiosnę.