Czym są tzw. programy Business 2 Business i na które typy się one dzielą?

Czym są tzw. programy Business 2 Business i na które typy się one dzielą?

26 października 2018 Off By admin
W obecnych dniach istnieje niemało sposobów na to, aby budować efektywną więź między spółką a docelowym klientem, jakim, co warto zaznaczyć, także może być korporacja.

środki do czyszczenia

Autor: mixtureusa
Źródło: http://www.flickr.com
Chodzi o to, aby relacje między sprzedawcą a klientem okazały się solidne i korzystne dla obu stron transakcji.
Wymiana opon

Autor: iStock
Źródło: iStock

Przeto też różnego rodzaju fachowcy od marketingu przygotowali tak zwane programy B2B. Dzielą się one na programy lojalnościowe oraz programy motywacyjne. programy b2b (Business to Business) lojalnościowe to takowe, których motywacją jest przywiązanie petenta do jakiejś marki. W jaki sposób można zdobyć taki cel? Najpopularniejszym sposobem na to okazuje się wydanie kontrahentowi tzw. karty lojalnościowej, dzięki której można by przykładowo kolekcjonować jakiekolwiek punkciki. Po zdobyciu wcześniej ustalonej ich liczby, klient jest upoważniony do odebrania jakichś zysków. Tego rodzaju rozwiązania używają np. różne sieci handlowe.
Programy B2B motywacyjne natomiast, jak sama nazwa sugeruje, motywują klientów do wykonania wcześniej ustalonych przedsięwzięć, aby finalnie móc czerpać z takiego jakiekolwiek ustalone wcześniej zyski. Przykładowo spółka może wprowadzić programy B2B motywacyjne, żeby skłonić swoich pracowników do w większym stopniu skutecznej pracy. Najbardziej popularnymi do uzyskania tego zamysłu metodami jest zorganizowanie jakichś bezpłatnych szkoleń lub wycieczek integracyjnych.

W ten sposób członkowie personelu staną się wewnętrznie zobligowani do poniekąd odwdzięczenia się za takowe upominki swojej spółce. Będą starać się osiągać jak najlepsze rezultaty swojej pracy, żeby te okazały się jak najbardziej uwidocznione dla zwierzchnika.